Preview

Proceedings of the Voronezh State University of Engineering Technologies

Advanced search

COMPONENT ELEMENTS OF MARKETING COMMUNICATIONS

https://doi.org/10.20914/2310-1202-2012-1-188-191

Abstract

Marketing communications are the specific communication program of the company. It consists of: advertising, which is intended for informing about commodity and accommodations (services); encouragement of marketing- sales augmentation for acceleration of marketing; straight marketing, that provide with personal contacts, flexibility and ability to make a bargain; public relations - all that components are promoting and uphold the image of the firm.

About the Authors

G. I. Tamoshina
Воронеж. гос. ун-т инж. технол.
Russian Federation


T. S. Bavykina
Воронеж. гос. ун-т инж. технол.
Russian Federation


References

1. Барежев, В. А. Организация и проведение PR-кампаний [Текст] / В.А. Барежев, А.А. Малькевич . - СПб.: Питер, 2010 .- 166 с.

2. Гарфилд, Б. Десять заповедей рекламы [Текст] / Б. Гарфилд. - СПб.: Питер, 2006. - 249 с.

3. Голова, А. Г. Интегрированные маркетинговые коммуникации [Текст] / А.Г. Голова // Маркетинг в России и за рубежом. - 2006 . - № 6 .- С. 37-47.

4. Крылов, А. В. Российский рынок маркетинговых коммуникаций в прессе в 2006 году [Текст] / А.В. Крылов // Маркетинг в России и за рубежом. - 2007 . - № 5 . -С. 16-23.

5. Матанцев, А.Н. Эффективность рекламы при осуществлении активных продаж [Текст] / А.Н. Матанцев // Маркетинг в России и за рубежом. -2002 . - № 5 . - С. 42-54.

6. Оганесян, А.С. Управление эффективностью рекламы [Текст] / А.С. Оганесян // Маркетинг в России и за рубежом. - 2004. -№ 4. - С.61-74.


Review

For citations:


Tamoshina G.I., Bavykina T.S. COMPONENT ELEMENTS OF MARKETING COMMUNICATIONS. Proceedings of the Voronezh State University of Engineering Technologies. 2012;(1):188-191. (In Russ.) https://doi.org/10.20914/2310-1202-2012-1-188-191

Views: 529


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2226-910X (Print)
ISSN 2310-1202 (Online)