THE QUALITY MANAGEMENT SYSTEM AT THE UNIVERSITY. PROBLEMS IN IMPLEMENTING
https://doi.org/10.20914/2310-1202-2014-1-217-221
Abstract
About the Authors
L. I. NazinaRussian Federation
Associate Professor
Department of quality management and engineering technology
A. A. Zhashkov
Russian Federation
senior lecturer
Department of quality management and engineering technology
phone (473) 253-26-30
References
1. ГОСТ ISO 9000-2011. Системы менеджмента качества. Основные положения и словарь. М.: Стандартинформ, 2012. 12 с. GOST ISO 9000-2011 Sistemy menedzhmenta kachestva. Osnovnye polozheniia i slovar’ [Sytstem of quality management. Fundamentals and vocabulary]. Moscow, Standartinform, 2012. 12 p. (In Russ.).
2. ГОСТ ISO 9001-2011. Системы менеджмента качества. Требования. М.: Стандартинформ, 2012. 15 с. GOST ISO 9001-2011 Sistemy menedzhmenta kachestva. trebovaniia [System of quality management. Requirements]. Moscow, Standertinform, 2012, 15 p. (In Russ.).
3. Конти Т. Качество: упущенная возможность?. М.: РИА «Стандарты и качество», 2007. Konti T. Kachestvo: upushchennaia vozmozhnost’? [Quality: Loss of opportunity?], Moscow, RIA "Standary i kachestvo", 2007. (In Russ.).
4. О Федеральной целевой программе развития образования на 2011–2015 годы. Постановление Правительства РФ от 7 февраля 2011 № 61 (в редакции от 13 июля 2012 года). O Federal’noi tselevoi programme razvitiia obrazovaniia na 2011-2015 gody [About the Federal target program of education development for 2011-2015. RF Government Resolution dated February 7, 2011 number 61 (as amended on July 13, 2012)]. (In Russ.).
5. Мищенко Е.С. Пономарёв С.В. Проектирование, формирование, внедрение и практическое использование системы менеджмента качества в образовательной организации. Тамбов, 2009. 160 с. Mishchenko E.S., Ponomarev S.V. Proektirovanie, formirovanie, vnedrenie i prakticheskoe ispol’zovanie sistemy menedzhmenta kachestva v obrazovatel’noi organizatsii [Design, creation, implementation and practical application of the quality management in educational organizations]. Tambov, 2009. 160 p. (In Russ.).
6. Rampersad H.K. Total quality management: an executive guide to continuous improvement. Berlin-Heidelberg, Springer-Verlag, 2001. 190 p.
7. Жашков А.А. Первоначальные итоги от внедрения на российских предприятиях систем управления качеством. Причины низкой результативности и эффективности // Экономика. Инновации. Управление качеством. 2013. № 4. С. 12-16. Zhashkov A.A. Initial results from the introduction of the Russian enterprises of quality management systems. Causes of low efficiency and effectiveness. Ekonomika. Inovatsii. Upravlenie kachestvom. [Economy. Innovation. Quality management], 2013, no. 4, pp. 12-16. (In Russ.).
8. Rampersad H.K. Total performance scorecard, redefining management to achieve performance with integrity. Massachusettsб Butterworth-Heinemann Business Books, Elsevier Science, 2003. 330 p.
Review
For citations:
Nazina L.I., Zhashkov A.A. THE QUALITY MANAGEMENT SYSTEM AT THE UNIVERSITY. PROBLEMS IN IMPLEMENTING. Proceedings of the Voronezh State University of Engineering Technologies. 2014;(1):217-221. (In Russ.) https://doi.org/10.20914/2310-1202-2014-1-217-221