Preview

Proceedings of the Voronezh State University of Engineering Technologies

Advanced search

The use of cumulative method of measuring the development of educational materials for the assessment of competence in managing the quality of the university

https://doi.org/10.20914/2310-1202-2012-4-47-50

Abstract

It is proposed an automated method of storage, assessment of competencies of students, which includes two modes of determining the level of development of competencies.

About the Authors

G. V. Popov
Воронеж. гос. ун-т инж. технол.
Russian Federation
кафедра управления качеством и машиностроительных технологий


L. V. Lygina
Воронеж. гос. ун-т инж. технол.
Russian Federation
кафедра управления качеством и машиностроительных технологий


M. N. Vatutina
Воронеж. гос. ун-т инж. технол.
Russian Federation
кафедра управления качеством и машиностроительных технологий


References

1. Баштаникова, Е.В. Проблемы диагностирования компетентности студентов [Электронный ресурс] / Е.В. Баштаникова //2010 - URL:http://college-edu.ru/upload/support/Competentnost%20stydent.doc (дата обращения 21.05.2012).

2. Ефремова, Н.Ф. Оценка качества подготовки обучающихся в рамках требования ФГОС ВПО: создание фондов оценочных средств для аттестации студентов вузов при реализации компетентностно-ориентированных ООП ВПО нового поколения [Текст] / Н.Ф. Ефремова, В.Г. Казанович // Установочные организационно-методические материалы тематического семинарского цикла. - М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2010. – 36 с.


Review

For citations:


Popov G.V., Lygina L.V., Vatutina M.N. The use of cumulative method of measuring the development of educational materials for the assessment of competence in managing the quality of the university. Proceedings of the Voronezh State University of Engineering Technologies. 2012;(4):47-50. (In Russ.) https://doi.org/10.20914/2310-1202-2012-4-47-50

Views: 490


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2226-910X (Print)
ISSN 2310-1202 (Online)