Preview

Proceedings of the Voronezh State University of Engineering Technologies

Advanced search

Features of formalization of information for indistinct estimation and forecasting of activity of clients of the Call-center

https://doi.org/10.20914/2310-1202-2012-4-68-70

Abstract

Features of formalization of the entrance and target information for the module of indistinct estimation that allows to raise accuracy of forecasting and efficiency of planning of resources are considered.

About the Authors

M. G. Aznaurova
Воронеж. гос. ун-т инж. технол
Russian Federation
аспирант, кафедра информационных технологий, моделирования и управления


O. B. Popova
Воронеж. гос. ун-т инж. технол
Russian Federation
профессор, кафедра информационных технологий, моделирования и управления


References

1. Росляков, А.В. Математические модели центров обслуживания вызовов [Текст] / А. В. Росляков, С.В. Ваняшин. - М.: ИРИАС, 2006 – 336 с.

2. Попова, О.Б. Об одной задаче нечеткого моделирования динамического временного ряда [Текст] / О.Б. Попова, М.Г. Азнаурова // Вестник ВГТА. – 2011. -№ 2. – С. 61-63.

3. Пегат, А. Нечеткое моделирование и управление [Текст] / А. Пегат. – М.: БИНОМ. Лаборатория знаний, 2009. – 798 с.


Review

For citations:


Aznaurova M.G., Popova O.B. Features of formalization of information for indistinct estimation and forecasting of activity of clients of the Call-center. Proceedings of the Voronezh State University of Engineering Technologies. 2012;(4):68-70. (In Russ.) https://doi.org/10.20914/2310-1202-2012-4-68-70

Views: 438


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2226-910X (Print)
ISSN 2310-1202 (Online)